fredag 9 juni 2017

Vill hela tiden

Längtan är stor när jag gör något annat. Vill vara i ruset och det känns inte som jag får nog.
Väntar på nästa stund som jag får känna pulsen och dra på smilbanden. LÄNGTAR!

Tror att många skrivande människor vet precis hur det känns när man vill skriva hela tiden.
Vill hamna i FLOW och tappa både tid och rum. Tyvärr har jag inte möjligheten att befinna mig där hela tiden. Måste hinna med livet utanför boken också, vill inte missa allt annat som händer runtomkring mig.

Vill inte upptäcka en dag att jag missat mina barns uppväxt för att jag skulle skriva de där böckerna.
Det bästa är en blandning av båda världar. Den riktiga världen behöver jag för att få inspiration och bokvärlden behöver jag för att varva ner.

Jag har nu gått igenom testläsarens kommentarer på andra halvan av mitt manus och gjort en del ändringar. Detta har lett till att jag kommit på nya idéer och scener som behöver komma in i berättelsen för att den ska bli bättre. Detta ska jag nu sätta tänderna i.

Har skrivit en rad olika ändringar jag ska göra och det är bara att sätta igång. Men sedan kommer man till kill your darlings och det är inte lätt. Jag vet att det finns massor som kan strykas och nya saker behöver komma in. Det bubblar inombords och jag vill göra detta NU.

Men först blir det analys av varje kapitel, ska bli intressant att se vad det kan ge. Allt onödigt ska bort och manuset ska städas rejält. Önska mig lycka till, jag kommer att behöva det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar