fredag 30 juni 2017

TID är en gåva

Insikten av att tiden inte alltid räcker till kan vara sorglig.
Men det är en del av livet och ingen har superkrafter och kan klara av vad som helst.
Själv måste jag hushålla med energin men det har också gjort att jag prioriterar saker som jag mår bra av.

Jag har en plan och vet precis vad nästa steg är i skrivprocessen. Det tar bara tid och energi att komma dit just nu. Är inne i ett annat projekt som jag hoppas kommer att bära frukt i höst.

Men jag vill skriva och jag vill bli klar med min roman.
Nästa steg för mig är att gå igenom varje kapitel och göra en sammanfattning.

Notera vilka ändringar som behöver göras och vilka delar som behöver korrigeras.
Har börjat lite smått men inte kommit speciellt långt men jag hinner.
Deadline för att jag ska vara klar med mitt manus är satt till årsskiftet. Jag tycker inte att det är kul att det är så lång tid kvar men det har varit behövligt.

Behövligt för att jag ska orka med. Vill inte pressa mig själv och jag tror att resultatet blir betydligt bättre om jag är noggrann och tar det lugnt.
Är just nu uppe i ett ganska stort projekt och  det tar tid. Bygger upp mitt varumärke som fotograf och det är ett stort jobb. Förhoppningsvis leder det någonstans och jag hoppas att uppdragen kommer under hösten.

Men snart är det semester och då finns det tid att läsa. Då ska jag läsa mitt manus och göra alla de ändringar jag vill göra. Familjen är på min sida och de förstår varför jag vill göra detta.
Ser fram emot att få se historien växa ännu mer. Vill få den klar och göra mitt allra bästa innan det är dags att flyga. Sex månader kvar till deadline och jag är helt säker på att jag är klar långt innan dess.

Även om jag inte är det så gör det inget. Jag hinner!!
Det känns tråkigt att göra prioriteringar och jag önskar att jag hade all tid i världen men så länge man prioriterar rätt saker så har man inget att oroa sig för.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar