fredag 28 april 2017

I väntans tider

Snart är det dags och jag sitter här på helspänn. Nyfikenheten är total och jag längtar.
 
Som ni alla vet har jag skickat andra halvan av mitt manus till testläsare och jag sitter nu och väntar på feedbacken.
Jag ser fram emot den samtidigt som jag vet att det blir mycket jobb att göra när den väl kommer.
Men det är så nyttigt både för mig själv och mitt manus.
 
Jag är ju amatör i detta och även om jag läst hundratals med böcker så är det stor skillnad på att skriva den själv.
Men jag är nu redo att ta nästa steg i redigeringen och nu hoppas jag bara att orken räcker till.
 
Man får vara med om många spännande saker som Aspirerande författare och det gäller att vara beredd på motgångar.
 
Jag tror inte att någon kan skriva en hel roman utan att behöva ändra något i efterhand.
I alla fall inte när man är nybörjare.
Men det är i redigeringen som romanen växer fram på riktigt.
 
Tidigare tyckte jag att redigering var urtrist men jag har ändrat uppfattningen om det totalt.
 
Jag har sett hur mitt manus växt och blivit så mycket bättre i den senaste redigering.
Spännande att se hur den andra delen utvecklar sig efter feedback och redigering.
 
LÄNGTAR!!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar