fredag 31 mars 2017

Våga och vinn

Vågar man så får man vara med om nya saker som kan vara riktigt spännande

Skrivandet kan vara otroligt ensamt och det kan vara svårt att veta hur en text fungerar om ingen får läsa den. Jag har haft turen som har hittat en testläsare via Facebook och hon har än så länge läst första halvan av min roman. Nu har jag även skickat andra halvan och väntar med stor spänning på feedbacken.

Vi har aldrig träffats i verkliga livet men vårt samarbete fungerar bra. Jag tror att vi har mycket att ge varandra och i framtiden hoppas jag att vi kan fortsätta vårt samarbete.

Jag har läst första halvan av hennes manus och nu är jag i full gång med att läsa andra halvan. I dagarna presenterade hon även omslaget och titeln på boken och det är så spännande att få vara en del av detta. Jag får läsa före boken ens har kommit ut och jag känner mig hedrad att få vara en del av detta. Tack Anethe för att jag får delta i din resa.

https://anethebergendahl.wordpress.com/2017/03/22/forsta-feelgoodromanen-i-en-trilogi/

Så alla där ute som saknar skrivkompisar och kanske är osäkra på om ni vågar visa er text för någon.
VÅGA !!
Du har ingenting att förlora på att be en annan skrivfantast att läsa din text. Visst är det skrämmande till en början då man är rädd för att hela texten ska suga. Men...
När du väl får feedbacken och inser att du kan få ut så mycket mer av din text då sitter du bara där och ler. Fingrarna glöder och orden bara kommer till dig.
Texten växer och blir så mycket bättre. Så var det i alla fall för mig.

Din text kan aldrig bli bättre om den aldrig får läsas av någon. Visst kan familj och vänner läsa din text men jag lovar att de inte vågar vara lika kritiska. Den feedbacken jag har fått från min testläsare är helt ovärderlig. Man kommer inte hålla med om allt men mycket blir en "aha" upplevelse.

Så VÅGA och VINN annars kommer du aldrig vidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar