onsdag 8 februari 2017

Ensam är inte stark

Att skriva en bok är en lång process som tar mycket tid och i bland behöver man hjälp.

Man ska tro på sina drömmar och det är viktigt att få vara sig själv. Jag har många drömmar och en av dem är att bli författare. Men det är en ensam dröm och i bland vill man bara ge upp.

Det finns stunder då allt annat runt omkring försvinner och man går in i sin bubbla. Det är en fantastisk tid och man vill bara komma framåt. Ord blir till meningar och man tror på sig själv. Meningarna blir till en handling och historien kommer fram. Men någonstans där i bland orden kommer tvivlen. Kan detta verkligen bli något?

Det är då man måste inse att man inte kan göra detta själv. Självklart måste man skriva själv och hitta handlingen men man behöver även hjälp. Hjälp att komma framåt. Man kan läsa hur mycket handböcker om skrivande som helst och man kan googla sig fram till många svar men ändå kanske det inte hjälper.

Jag har inte en hög kompisar som delar samma intressen som jag och då måste man vidga sina vyer. Jag är med i flera Facebook grupper och där finns massor med hjälp att få. Jag har stött på människor där som har hjälpt mig framåt och det är jag otroligt tacksam för.

Nu tar jag nästa steg för att ytterligare komma framåt. I gruppen Författarskolan har jag kommit i kontakt med nya skrivarvänner och jag tror att det kan ge mig mycket. Vi är en grupp på fyra stycken och det ska bli kul att träffa alla. Vi har alla olika förutsättningar och alla är på olika ställen i vår process. Ska bli intressant att höra om deras våndor och framgångar. Detta tror jag kan hjälpa mig och jag vet att det kommer att inspirera mig. Inget är så inspirerande som att höra andra människor berätta om sitt skrivande.

Ska jag komma framåt så är detta helt rätt. Det finns mycket hjälp att få där ute man måste bara våga ta steget ur sin egen skrivarbubbla.  Jag tror på detta och det ska bli spännande att se hur det utvecklas.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar