söndag 1 januari 2017

Välkommen 2017

Nytt år, nya möjligheter.
Visst är det så men det låter så uttjatat tycker jag.

Men 2017 är året då jag tänker lägga in en ny växel. Jag ska bli klar med redigeringen av romanen och jag ska skicka in den till förlag. Bära eller brista.
Men innan jag kan göra det så har jag en lång väg att gå. Jag har ändringar korrigeringar kvar att göra och jag vill känna mig nöjd innan jag skickar in den.

Antagningschanserna är minimala men jag är villig att ta den chansen. För om jag aldrig försöker så kan jag heller aldrig få veta om jag kan lyckas. Det är en tung väg att gå men jag måste gå den hela vägen. Jag vill verkligen detta av hela mitt hjärta.

Men hur ska jag veta när jag är färdig och hur ska jag någonsin bli nöjd?

Jag har läst någonstans att när man bara läser sin text utan att göra några ändringar då kan man känna att man är klar. Jag är inte riktigt där.
Att jag ska bli nöjd är i princip omöjligt då jag har enorma krav på mig själv.

Men jag känner att startskottet har gått och nu är det bara att kämpa.
Men jag är redo och det känns så skönt. Energin sprudlar och jag längtar efter att sätta tänderna i detta på ALLVAR.
Må lyckan och orken vara med mig. Jag välkomnar 2017 med öppna armar och önskar er alla att även ni ska få ett fantastiskt skrivarår.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar