måndag 5 december 2016

Jag har fått den stora äran

Det är så vansinnigt roligt att tillhöra en skrivande värld. Man får många nya utmaningar och man får ta del att massvis med roliga berättelser.
 
Allt detta är helt nytt för mig men jag älskar det.
Jag har mitt manus hos testläsare och jag väntar med spänning på vad de ska tycka.
 
Under tiden redigerar jag för fullt del två av mitt manus och jag räknar med att vara klart snart. Eller snart och snart.
Jag är på kapitel 24 och ska till 40 men om jag bara tar tag i det så är jag snart klar.
Jag måste erkänna att jag tycker det är betydligt roligare att skriva i stället för att redigera men båda delarna måste göras. Inget blir perfekt från början.
 
Jag har även fått äran att vara testläsare av ett manus och det ska bli riktigt kul att läsa det.
Jag har börjat läsa lite smått men inte riktigt hunnit mitt i alla julbestyr.
Även detta är helt nytt för mig och jag hoppas att jag kan vara till någon hjälp.
Jag har inte gått några skrivarkurser, förutom Journalistikutbildningen, men trots detta så har jag läst massor.
 
Jag har läst massor med böcker i olika genrer och jag hoppas att jag kan bidra med något.
Men även detta stärker och förbättrar mitt eget skrivande och det är bara bra.
Sen är det alltid kul att kunna hjälpa någon och samtidigt få hjälp tillbaka.
 
Detta känns som att det är något som vi skribenter är duktiga på eller så är det bara jag som tror det.
Men jag vill tro det. Jag känner i alla fall att det är roligt att hjälpa andra och jag gör det bara om jag verkligen känner att jag har tid för annars kan jag inte komma med något bra.
Jag vill göra det ordentligt annars känns det inte som att det är någon idé att ta sig an det.
 
Men nu ska det bli riktigt spännande att få läsa någon annans outgivna manus. Jag känner mig lite speciell som är betrodd att göra detta. Tänk vad jag får vara med om som skribent. Häftigt!!
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar