måndag 26 december 2016

2016 lider mot sitt slut

Nu är det dags att sammanfatta skrivaråret 2016 men det är inte lätt. Jag har uppnått många mål och jag är stolt. Jag har lång väg kvar men det går framåt.

När jag började skriva på min roman sommaren 2015 trodde jag aldrig att jag nio månader senare skulle få den klar. Eller så klar den nu var i maj.

Nu ytterligare några månader senare har jag hunnit redigera den ett antal gånger. Jag har skickat den till testläsare och nu sitter jag här i väntans tider och önskar att jag snart ska få veta vad de tycker.
Jag har fått vissa hintar från en av testläsarna men nu vill jag veta helhetsuppfattningen.
Men snart så......

Jag har efter många funderingar kommit på vissa ändringar jag verkligen behöver göra men de får vänta till efter feedbacken. Ingen idé att ta tag i det ännu.
I stället har jag tagit julen med ro och nästan inte skrivit något alls men det har varit skönt det också.
I stället har jag gratulerat mig själv. Jag har ju nått mål detta år som jag aldrig trodde att jag skulle uppnå. Jag har satt upp nya mål och nu längtar jag efter att ta tag i dem nästa år.

Jag tror att 2017 kommer att bli året som jag kommer vidare på riktigt. Jag tror att 2017 kommer att bli mitt år på många sätt. Nu är det min tur.

Jag satsar nu full fart framåt och håller tummarna för att det ska gå vägen. Samtidigt vill jag önska er alla god fortsättning och jag hoppas att även ni känner framtids tro. Hoppas att ni får ett fantastiskt skrivarår 2017. Så fram med papper och penna, öppna datorn eller gör det på ditt eget sätt.
Skrivandet har förändrat mitt liv och det har gett mig så mycket.

Gott Nytt År och på återseende 2017.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar