torsdag 8 september 2016

Tänk om jag inte klarar det

I bland är det inte alls så lätt att ha en stor dröm som man aldrig vet om den kommer att slå in. Oftast slår ju inte drömmar in men plötsligt så händer det.

Jag har tagit tag i drömmen och jag försöker verkligen. Men just nu sitter jag fast och jag har helt tappat tron på att jag någonsin kommer att lyckas. Allt jag skriver suger och jag kommer ingenstans.
Min tanke var att när jag nu är klar med min första roman, som jag är sjukt stolt över, skulle jag ta mig an ett annat skrivprojekt. Jag skulle fortsätta med den andra romanen jag har påbörjat men det går bara inte. Jag skriver, raderar, skriver, raderar.... sen skriver jag lite till men det blir bara inte bra. Inspirationen är borta och när jag sätter mig vid datorn så kommer bara inte de rätta orden fram.

Vad ska jag göra?

Det hjälper mig inte riktigt i rätt riktning. För tillfället skadar det totalt min självkänsla. Hur ska jag någonsin kunna bli författare?
Jag vet att det bara är att kämpa på och jag vet många med mig har haft samma känsla.
Jag måste bara komma över den för att komma vidare.
Jag tror i och för sig att jag har haft alldeles för mycket annat runt omkring mig den senaste tiden. Jag behöver bara finna någon slags ro för att kunna känna mig redo att skriva igen.
Jag vet att ruset och orden kommer tillbaka men just nu känns det bara fruktansvärt jobbigt.
Just nu inriktar jag mig på att läsa böcker istället. Men jag vet att det hjälper mig mycket och jag älskar att läsa.

Det finns inget bättre när orden inte kommer. Att sjunka ner i soffan och läsa en riktigt bra bok. Jag blir helsporrad av det. För jag vill också kunna skapa något sådant. Jag ska skapa det och jag vet att jag en dag når min dröm, eller???
Jag kan inte veta det men jag vill tro det. Jag försöker tro det. Varför ska man annars ha en dröm? Om man är så säker på att man kommer att lyckas då är det inte lika kul när man verkligen gör det.

Jag vill tro att jag ska lyckas och jag måste det. Annars kan jag lika gärna ge upp. För om man tror att det är lätt att skriva en bok så han man helt fel. Hårt slit och sena nätter men jag är helt säker på att jag tycker att det är värt det när jag väl lyckas. Om jag någonsin gör det, men jag tänker aldrig ge upp. Jag vägrar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar