torsdag 22 september 2016

Dags att förbereda sig

I morgon tar jag tåget till Göteborg och tänker uppleva Bokmässan för första gången.
Jag förstår inte varför jag inte åkt dit tidigare men nu tyckte jag att det var god tid att åka dit.
Jag vill se hur det är och jag ser fram emot att få möta lite nya och spännande människor.

De sköna skorna är packade, armbågarna är vässade och jag är helt redo. Jag har egentligen inga förhoppningar och förväntningar och det kanske är lika bra det.

Läste Camilla Lindes inlägg på Debutantbloggen och jag känner helt plötsligt att jag planerat helt fel.
 https://debutantbloggen.wordpress.com/2016/09/21/anti-guide-till-bokmassan/

Jag får helt enkelt packa om och ta fram pumpsen i stället, sköna skor ska man skippa. Hon skriver att man ska undvika lördagen men jag har liksom inget val. Jag får helt enkelt finna mig i att trängas bland alla andra svettiga människor.

Men på tåget dit ska jag göra upp en plan för vad jag vill se och sen får vi se om jag helt skrotar planen och bara strosar runt. Min man är rädd för att väskan kommer att bli alldeles för tung att bär när vi ska åka hem men det är tur att det är hjul på den.

Jag är Bokmässeoskuld och jag ser fram emot denna tillställning löjligt mycket. Det ska bli kul att uppleva alt stå hej även om jag vet att det stundtals kan bli riktigt jobbigt.

Jag får återkomma med ett litet reportage från min dag på bokmässan vid ett senare tillfälle.
Först ska vi se om jag överlever det hela men jag lovar att jag har överlevt mycket värre saker.


Fler som ska trängas på Bokmässan i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar