onsdag 10 augusti 2016

Ändra, skriv om och ändra igen

Jag är mitt uppe i redigeringen men jag tycker att det går trögt.

Håller för fullt på att lägga in alla mina anteckningar jag gjort på de utskrivna bladen och de tar aldrig slut. Jag vet att jag har cirka 70 sidor kvar men just nu är det inte ens kul. Jag har visserligen fått möjligheten att läsa igenom allt ytterligare en gång och gjort en del ändringar men just nu önskar jag bara att jag vore klar.

Jag vet inte vad det beror på och jag önskar att jag visste det.
Men jag tänker inte ge upp för det. Jag tänker fortsätta och jag tänker bli klar.
Jag har bestämt mig för detta och jag tänker aldrig ge upp. Så typiskt mig men det har hjälpt mig mycket att vara så.

Innerst inne tror jag att jag har läst boken så många gånger och har helt enkelt tröttnat på den. Men jag vill inte vara trött på den. Det är lite speciellt att läsa den om och om igen. Jag vet precis vad som ska hända härnäst och det är liksom inte spännande längre. Kanske ska jag lägga undan den ett tag efter att denna redigeringsomgång är klar.

Men hur ska jag veta när den är klar? Ska jag anlita en lektör eller ska jag bara våga skicka in den ändå? Frågan är bara när.

Hursomhelst, jag ska redigera den klart och sedan skicka den till en kompis som ska läsa igenom den. Ska bli riktigt spännande att höra vad hon tycker. Än har ingen fått läsa vad jag har skrivit och jag vet inte om det är bra eller inte. Jag tycker den är bra men jag är väldigt partisk.......

Så in i dimman igen, nu ska jag redigera............




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar