fredag 22 juli 2016

Måste dela med mig av denna


Jag letar ständigt nya skrivtips och jag scannar av internet i princip varje dag. Alltid kan man lära sig något nytt.

Det finns en rad olika sidor att välja mellan och det gäller att bara ta till sig det som passar en själv.


I allt detta letande hittade jag denna. I och för sig inget skrivtips men den roade mig. För visst är det så att det stämmer. Inte allt kanske men delar av det.

Det om att vara ett dagdrömmande barn. Ha ha.... Det var jag verkligen. Jag kunde fantisera hur mycket som helst och många gånger var jag någon helt annan. Jag gör det än i dag och det är först för ett år sedan som jag började dra nytta av det. Då började jag skriva på riktigt. Jag skrev och skrev och skrev och jag ville aldrig sluta. Det ska jag fortsätta med. Finns inget bättre sätt än att få ur sig allt detta dagdrömmande och sätta ord på det.

Frågan är bara hur mycket sol jag kommer att få på mig denna sommar. Förra sommaren satt jag under parasollet för att jag skulle kunna se dataskärmen. Men det är värt det. Jag är ju ute i alla fall.

Denna hittade jag på en sida som även anordnar författarkurser både på distans och IRL.
http://forfattarkurs.se/

De har många intressanta kurser för oss skribenter.

Mot en ordrik sommar. Ser fram emot fint väder och massor av inspiration från människor som är ute i det fina vädret. Jag kommer att vara blekast av alla men jag bryr mig inte.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar