torsdag 7 juli 2016

Jag kunde inte låta bli

Jag hade lovat mig själv att vänta men jag kunde inte låta bli.

Jag hr en hel drös med idéer i mitt huvud och de bara längtar efter att få komma ut. Jag och min man har spånat länge och nu var jag bara tvungen att börja. Börja skriva min andra roman. Även om jag hade bestämt mig för att göra hela den första klar innan jag började nästa projekt. Men det är så vansinnigt roligt att skriva och fantisera så jag var tvungen att börja.

Den första boken är "klar". Den är utskriven på papper och jag är i full gång med att redigera den. Omgång ett är klar men det kritiska ögat är hårt och omgång tre är i full gång.
Jag är ganska nöjd med berättelsen och vissa delar är riktigt bra.  Den är roligt att läsa den men jag vill också skriva.

Jag vet att bok nummer två kommer att bli en svårare match då den är mer komplicerad. Den kommer att innehålla mord och besvärliga relationer. Mera tekniska aspekter som behöver bli rätt och betydligt mer research. Men jag ser fram emot detta projekt och det känns bra att köra de båda parallellt. Ska bli spännande att se hur de båda projekten slutar.

Hur gör ni andra under redigeringsprocessen? Ägnar ni enbart åt ett projekt i taget eller skriver ni på många samtidigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar