tisdag 26 juli 2016

Drömmer och håller tummarna

Jag har nu läst igenom alla de utskrivna sidorna. Jag har gjort markeringar och tillägg med röd penna och jag känner mig riktigt nöjd. Nu har jag bara det jobbiga arbetet kvar att göra alla ändringar i filen på datorn. Det kommer att ta tid men det får ta den tid det tar.

Enda nackdelen just nu är att solen skiner och jag vill vara ute i stället. Jag har ingen bra plats att sitta på där jag ser vad som står på datorn och jag slits mellan två goda ting.
Jag vill njuta av solen och jag vill skriva. Vilket ska jag välja?

De senaste dagarna har jag valt solen. Solen och familjen. Vi har varit på stranden i dagarna två och njutit. Så i dag började dagen med sol och nu är det övermulet men det regnar inte. Då kom datorn fram. Jag sitter just nu på in inglasade balkong och jobbar för fullt. Jag har semester från jobbet men jag jobbar ändå. Men jag ser inte skrivandet som jobb. Det ger mig bara ren glädje.

Nu ska det skrivas ändringar och i och med det ännu en redigering. Jag är nu inne på redigeringsomgång fyra. Hur många det blir vet jag inte riktigt ännu.
Den dagen när jag känner att jag bara petar och letar synonymer då får jag nog släppa det ett tag. Eller så får jag ta det läskiga steget att känna mig klar. Men vågar jag verkligen det?

Vågar jag ta steget?

När jag började skriva för cirka ett år sedan sa jag att jag bara skulle skriva allt för att få det ur mig. Sen skulle jag trycka på radera och aldrig mer tänka på det.
Jag har kommit en lång väg efter det och det vore slöseri med tid att bara slänga allt. All tid som jag har lagt ner på det. Frågan är bara om jag vågar skicka in manuset till något förlag.

Jag har funderat mycket på detta och jag kunde bara komma fram till en sak. Jag ska SKICKA in det. Bära eller brista.

Så nu förbereder jag mig och göra ina ändringar. Sen chansar jag och håller alla tummar. Kanske kan även jag nå en av mina drömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar