torsdag 30 juni 2016

Tid att skriva

Det börjar närma sig semester och jag längtar verkligen efter det.

Jag ska denna sommar få njuta av att vara ledig i hela fem veckor. Jag ska få slippa tänka på att gå upp till jobbet och istället ägna mig åt det jag tycker är kul. Gissa vad det är?

Förutom glädjen över att få vara med min familj ser jag fram emot att verkligen ha tid att skriva. Jag kan sitta i lugn och ro och grotta ner mig bland orden och bara få uttrycka mig med hjälp av orden. Det får mig att känna mig lugn och avslappnad. Ingen får mig så glad som att få till det där kapitlet som jag har haft i huvudet ett tag. Jag har tusen idéer i mitt huvud och problemet är att min tid inte räcker till för att få ner de gyllene orden som startar skapandet av min nästa bok.

Jag har skrivit färdigt den första boken men jag har mycket redigerande kvar. Nu har jag skrivit ut mitt manus så det är bara att fortsätta redigeringen. Den röda pennan är framtagen och jag ska plocka fram det kritiska ögat. Jag längtar verkligen. Kommer historien att hålla från början till slut? Kommer jag att vara nöjd? Den frågan är i och för sig enkel, nöjd det kommer jag aldrig att bli.
Men jag strävar efter att bli så nöjd så att jag vågar låta någon annan läsa boken. Det är mitt nästa mål med den och förhoppningsvis i framtiden kommer jag även att våga ta nästa steg.

Detta är vad jag tänkte ägan mig åt under semestern. I alla fall en stor del av tiden. Finns nog en hel del andra saker jag gärna gör också. Ska bli kul att se hur långt jag har kommit i mina båda projekt när sommaren är slut.

Sommaren är verkligen den tiden jag både läser och skriver som mest. Ska bli kul att se vad denna sommar har att ge.

När skriver ni som mest och har störst inspiration?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar