tisdag 14 juni 2016

Rond ett avklarad


Jag har nu avklarat redigeringsrond nummer ett.
Jag är nöjd med de ändringar jag har gjort och är nu snart redo för nästa rond.
Nu behöver jag bara ta ett djupt andetag och sedan är det bara att köra igen.

 Det är kul att se hur omskrivningarna blir och texten har verkligen växt. Antalet ord har blivit flera och meningarna djupare. Från början gillade jag inte det slut jag hade skrivit men när jag nu läst igenom allt och skrivit om vissa saker så känns slutet helt okej.

Men det kan bli bättre, jag vet att det kan bli bättre.

Men nu behöver jag ett andrum. Det tar på krafterna att läsa sin historia. Hjärnan jobbar på helvarv och det är svårt att släppa det. Sömnen blir bristfällig och jag vill bara fortsätta läsa. Jag vill bara fortsätta se det hela växa fram. Jag vill bara göra mina ändringar. Frågan är bara när man känner att man har gjort de ändringar man behöver göra. Hur vet man att historien sitter? Hur vet man att den är klar?

Jag har en kompis som har lovat mig att läsa boken och nu längtar jag efter att hon ska få göra det. Är nyfiken på vad hon tycker. Frågan är bara när jag vågar släppa den ifrån mig.
Frågan är om jag någonsin kommer känna att jag är klar. Men nu tar jag en paus och laddar inför nästa redigeringsrond. Ser verkligen fram emot detta. Nu vet jag ju vad det handlar om och vet att det är så himla roligt att göra jobbet.
Redigeringen är löjligt rolig och jag vet att jag har många ronder kvar innan jag kan känna mig klar. 

Om jag någonsin gör det !!! 

Grejen är bara att jag har hundra andra idéer i huvudet på fler böcker som jag vill skriva. Jag vill börja med dessa men jag känner att jag måste bli klar med den första till att börja med.
Jag är så rastlös och det är nog det som är anledningen till att jag ständigt vill komma framåt. Jag vill utforska nya världar och jag har så många idéer.

Full fart framåt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar