fredag 10 juni 2016

Redigeringsfasen är i full gång

Inte visste jag att det kunde vara så roligt att redigera något.

Jag har alltid trott att skrivprocessen är den roliga biten. Att skapa meningar som skapar en händelse som till slut blir en berättelse. Jag ska inte säga att den biten är tråkig på något som helst vis men att sedan börja läsa igenom det hela och göra ändringar och kompletteringar. Det är hur kul som helst. Jag ser hur historien sakta men säkert kommer fram och kompletteringarna bara rinner ur mig.

Nu har jag kommit fram till kapitel 26 och jag har en bit kvar men jag har så roligt. Jag kan komma på mig själv med att sitta och le när jag kommer på en ändring som bara blir så bra. Texten växer mer och mer för varje ord som ändras och handlingen blir mer och mer intensiv. Jag älskar det!!!!

Nu vill jag bara ägna all min tid åt detta och bli klar med redigeringsomgång ett. Jag vet att det kommer att bli en rad redigeringar men det gör mig ingenting. Jag har all tid i världen eller har jag det.

Innerst inne vill jag bli färdig så att jag kan få pröva mina vingar men jag känner att den håller inte riktigt ännu. Först ska den gås igenom ett antal gånger till och sen ska en kompis till mig få läsa den för att se vad hon tycker. Sen kanske, men bara kanske, ska jag våga mig på att skicka in den till något förlag. men jag blir nervös bara av att tänka på det. Jag får helt enkelt slå bort tanken och koncentrera mig på det jag håller på med just nu. Läs, ändra, komplettera!!!!

Jag fortsätter att le och ser hur allt växer fram och jag vet att någon dag kommer modet. Då är det bara att flyga med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar