torsdag 16 juni 2016

Läsa för att bli bättre

Jag har en liten paus i från redigeringen för att samla ny inspiration.

Innan jag vågade börja skriva min bok läste jag mycket på nätet om hur jag skulle göra för att det ska bli så bra som möjligt. Det har blivit många goda råd på vägen och jag har valt att ta till mig några men sedan har jag gjort det på mitt sätt. Jag har valt en väg som passar mig och jag har aldrig tvingat mig till att skriva. Än så länge har det gått riktigt bra. Även om vägen till publicering är lång och frågan finns naturligtvis om jag någonsin kommer dit. Men jag försöker verkligen.

Ett av de råden jag tog åt mig mycket av var att läsa. Läsa hur andra skriver och finna inspiration från andras böcker. Detta är ett riktigt bra råd tycker jag. Jag älskar att läsa och har jag väl börjat läsa en bok jag tycker är bra kan jag inte sluta.

Nyligen läste jag en bok jag tyckte var riktigt bra. En okänd författare för mig. Jag fick ett tips från en kompis och hon beskrev den som en bladvändare.

Simona Ahrnstedt- En enda natt.
En omöjlig kärlekshistoria med snabbt tempo. Den innehöll det mesta. Intriger, kärlek, sex, hämnd, dramatik och många funderingar. Många kallar denna typ av böcker för "tantsnusk" men det får de gärna göra. Jag gillar denna typ av böcker och även om vissa saker kan vara förutsägbara så är det ändå riktigt bra underhållning.
Boken handlar om en Natalia som tillhör Sveriges adel. Hon lever ett rikt liv och har aldrig saknat något. Förutom sin pappas respekt. Hon möter David som har fått jobba hårt för sin rikedom.
Det som först skulle vara ett sätt för David att komma åt Natalias pappa förvandlas till en omöjlig och förbjuden kärlekshistoria. Där Davids planer att stjälpa Natalias pappa och hans imperium får oanade konsekvenser.
Jag läste ut boken på bara några dagar då jag ständigt drevs av att få vet vad som skulle hända härnäst. En klart läsvärd bok om man gillar att dras in i en historia om kärlek och intrig.
Tack min vän Ann-Charlotte för att du fick upp mina ögon för denna författare. Jag gillar sättet hon skriver på och den är väldigt lättläst.
Tack även till Simona Ahrnstedt, Sveriges romancedrottning, för inspirationen att försöka skriva lika bra som du.
Jag har nu även köpt nästa bok av henne och väntar med spänning på nästa bok som kommer i år. Ny inspiration är alltid bra och det driver mig framåt. Jag vill bra fortsätta skriva och utveckla min egen bok. Även om jag har långt kvar innan jag åstadkommer en sådan här roman. men det är bara att kämpa. Kanske en dag når jag mitt mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar