fredag 18 mars 2016

När tiden inte räcker till

Jag älskar verkligen att skriva och just nu är jag mitt uppe i så många skrivprojekt att jag har tappat räkningen. Jag har massor med skoluppgifter som ska skrivas, jag är med i en skrivarövning där man ska öva på sitt kreativa skrivande, jag håller som bäst på att skriva om min älskade roman och jag försöker hinna med att uppdatera mina bloggar. Men OJ vad roligt det är.

Har så svårt just nu bara att hinna med att skriva så mycket på boken som jag vill. Jag närmar mig  den magiska gränsen på 70 000 ord och det känns helt galet. Har jag verkligen skrivit så mycket.
Min stora fundering just nu är bara hur mycket DRAMA en bok klarar av. Eller rättare sagt, hur mycket klarar läsaren av. Det finns inte mycket dö tid i min bok, det händer saker hela tiden.
Het ljuvlig kärlek blandas med hjärnspöken som ställer till tankarna. Frågorna är många och det finns inte mycket dötid. Men kan det bli för mycket?
Men jag har läst mycket om skrivande och man ska inte låta läsaren tycka att det är tråkigt och slutar läsa. Jag vill att läsaren ska känna att de inte kan lägga boken i från sig då de vill veta hur det ska sluta. Men är jag kapabel att klara av detta?

Det enda sättet för mig att få reda på det är att fortsätta skriva. Kanske vara modig och låta någon läsa det jag har skrivit. Men vem skulle det vara?
Min man är inte riktigt rätt person. Han gillar inte att läsa och jag tror inte att han skulle gilla historien. Jag skulle skämmas om jag lät min mamma läsa den. Men jag har en kompis som skulle kunna läsa den. Hon är en smart tjej med huvudet på skaft. Hoppas att hon kan ta sig tiden att hjälp mig. För det skulle kännas ganska värdelöst att ha lagt ner så mycket tid på detta och sedan låta det ligga i datorn. Oläst.

Men först ska det skrivas färdigt och sen ska det redigeras och kanske när jag är nöjd kan jag låta någon läsa den. Det betyder typ aldrig med tanke på att jag aldrig någonsin kommer att bli nöjd. Men men det är bara att kämpa. Kanske kan det bli något av den. Min kära älskade roman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar