tisdag 16 februari 2016

Vilken idé!!!

Har funderat ett tag nu hur jag ska komma vidare med min roman. I dag släppte det rejält kan jag säga.  Gick igenom några papper som jag har sparat, rivit ur tidningar och annan information jag hittat på nätet. Där fanns svaret på mina frågor. Jag hade sparat dessa papper av en anledning och i dag hittade jag den anledningen.

Genast sammanställde jag all information och tog återigen fram USB minnet där romanen har växt fram under sex månader. Där hittade jag luckorna som behövde fyllas och nu ÄNTLIGEN visste jag hur jag skulle fortsätta och hur det hela skulle sluta. Synd bara att jag ska börja jobba igen på torsdag och jag kommer att ha mindre tid att ägna åt detta. Men jag har inte bråttom. Jag tar detta med ro.

NU ska jag sätta mig och skriva i lugn och ro. När tid finnes med andra ord. Tur att jag alltid har ett block på mitt bord på jobbet i fall det dyker upp lite spontan inspiration. Annars sprudlar jag av idéer just nu och vill bara skriva. Skriva, skriva, skriva!!

Jag är så lycklig för att jag har tagit mig an detta projekt. Det ger mig så mycket. Jag tvingas att lära mig nya saker för att historien ska bli trovärdig. Min själ sprudlar av energi och jag mår så bra av detta. Även om detta kan vara jobbigt i bland så är det fortfarande det roligaste jag gjort!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar