måndag 18 januari 2016

Inte alltid lätt

Har nu inte skrivit på flera dagar på boken.

Har en del skolarbete att göra och det är ju också att skriva i och för sig. Jag går en journalistutbildning så det blir mycket skrivande för mig.

Men just nu har inspirationen lyst med sin frånvaro. Dottern har mycket strul med sina kompisar och all min energi går åt till det. Men hon går ju för mitt eget intresse. Intresse är verkligen vad jag kan kalla det för tillfället. Jag hoppas i och för sig att jag kan kalla det något annat någon gång i framtiden. Mitt yrke och min dröm.

Men jag måste försöka något att göra innan jag eventuellt kommer dit. Min fundering just nu är vad jag vill jobba med under tiden. En sak är i alla fall säker. Jag ville inte jobba med det jag gör och jag vågar inte säga upp mig. Jag håller ut ett tag till. Behöver ju försörja mig också.

Men snart sitter jag där och skriver så att fingrarna ryker. Och jag längtar. För historien tar mig bort från verkligheten och jag hamnar någon annanstans. Man rycks med och man känner en ro.

Fram tills dess får jag nöja mig med att skriva här och alla artiklar och krönikor jag får skriva i skolan.

Jag älskar verkligen att skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar